HTML

Down under in Melbourne

Mi történik a Föld túlsó oldalán? Fejjel lefelé is van élet?

Képek

Linkblog

Friss topikok

• Vikivik: Szia, teljesen hasonlo a helyzetunk, ugyanaz a vizum,stb. Roviden csak annyi, hogy mi a HBA-val k... (2010.02.12. 09:43) Pünkösd szigetek - The Whitsundays
  • humanka: Hellóka, én csak most találtam a blogodra, és rögtön ráakadtam erre a bejegyzésre. Kiegészítelek,... (2009.11.23. 12:34) Babavárás és az ausztrál egészségügy
  • rdre: Tuti, hogy szúnyogok csípkednek Benneteket? Az esetleírás bolhára illik... ;-) (2009.03.27. 18:26) Ausztrál szúnyogok
  • kriwi: Itt is mutatják a híradóban az ottani viszonyokat, viszont így a ti bőrőtökön keresztül leírva sok... (2009.02.10. 14:28) Időjárásjelentés
  • rdre: Ismét le a kalappal elo"ttetek! Egy efféle utat, ennyi színes programot meg vadkempinget más még p... (2009.02.10. 11:36) Te waka hi, te waka hi

Naptár

27 28 29 30 31

Great Ocean Road

2008.06.15. 10:08 Vikivik

Múlt hétvége Ausztráliában hosszú hétvége volt, hétfőre esett a királynő hivatalos születésnapja és ez itt munkaszüneti nap:). Hát ha már nincs Pünkösd, se Május elseje, akkor ez már igazán jár...

Szombaton elindultunk bérelt autónkkal (jelen esetben egy egész profi Mitsubishi Lancer) a Great Ocean Road-ra, ami a várostól délnyugat irányba található. Kb. 100 km után kezdődik a híres útszakasz, ami nem más, mint a tengerparton haladó kacskaringós út, eukaliptuszerdőkkel, buja növényzettel, gyönyörű tengerparti panorámával és mindezt a végén megkoronázza a 12 Apostol látványa, amelyek tulajdonképpen monumentális mészkőszirtek az óceánban. Mindez annak a következménye, hogy a földnyelv ami az apostolokat köti össze a szárazfölddel, az erős és véget nem érő hullámzás következtében beszakadt.

A Great Ocean Road azon túl, hogy sok a turista, meg a kirándulni vágyó, nagyon híres a nagy hullámairól és a ennek következtében kiváló szörfparadicsom. A RipCurl szörftermékeket Torquay-ban gyártják, ez a Great Ocean Road elején található, meg persze itt rendezik a nagy szörfbajnokságokat is. Az ausztrálokat a tél sem riasztja vissza egyik kedvenc sportjuktól, ilyenkor is - a téli „wetsuit”-jukban - a hullámok meglovaglásán fáradoznak:)

Mi szombaton Cape Otway-ig jutottunk (ez az apostoloktól 80 km-re lehet kb), ahol Ausztrália legrégebbi világítótornya áll, valamint nagyméretű koalák lakják az erdőket. Mivel most tél van, hamar besötétedett, és szálláskereséssel folytattuk Apollo Bayban. Nem volt egyszerű, midenhol a „NO Vacancy” feliratok, de végül találtunk egyet – az utolsót – amit kivettünk. Volt benne egy szuper „spa”, ami tulajdonképpen jacuzzit jelent, és mivel igen magas volt a szállás ára, ezt az adottságát a lehetőségekhez képest jól kihasználtuk.

Vasárnap reggel korán indultunk, mert egy-két szakaszt szerettünk volna megtenni a Great Ocean Walk-bol, ami hivatalosan 91 km hosszú. Túráztunk egyet a Wreck Beach-nél, ahol a legenda szerint nagyon sok hajó szenvedett hajótörést – ennek bizonyítékai a szirtek közé beékelődött vasmacskák. Lenyűgöző volt a látvány, a hullámok, a homok, s a szirtek, no meg a „bush-walking” visszafelé. A Walk-ból az utolsó szakaszt is megtettük, ami szintén a parton vezetett, csak fenn a szirteken...a távolban már kirajzolódtak az apostolok. Sajnos az útvonal nem vitt el minket odaáig, ezért egy hirtelen ötletből fakadóan visszastoppoltuk magunkat az autóhoz és az Apostolokhoz már azzal mentünk. Nehéz leírni az elénk táruló látványt...valóban csodálatos és megigéző, ahogy a sziklák meredeznek ki az óceánból.

Az estét Port Campbell-ben töltöttük, szállást könnyebben találtunk, a háztulajdonossal kedélyesen elbeszélgettünk a kedvenc „footy” csapatának az állásáról egy-egy sör társáságában. És hát, vettünk egy szuper szörfruhát, így mostmár én is a habokba vethetem magam:) és próbálkozhatok elkapni egy-egy hullámot.

Hétfőn Warrnambool-ba mentünk, mert ilyenkor itt telelnek át a déli barázdás bálnák és lehet őket látni egy parti kilátóból. Sajnos aznap nem jártak arra, csak a távolban elúszó delfincsaládot fedeztünk fel. A vásoska lagunákkal teli, a belső tavak partján lehet barbeque-zni, egy gombnyomásra felmelegítheted a fém lapot és lehet rátenni a kolbászkákat. Mi is kipróbáltuk, bár nem volt az a tipikus BBQ idő, de finomak lettek a szendvicseink. Ezt követően szépen visszacsorogtunk Melbourne-be, viszonylag messze eltávolodtunka várostól.

Mivel mident nem néztünk meg, amit szerettünk volna, a Great Ocean Road-ra mindenképpen visszamegyünk:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.