HTML

Down under in Melbourne

Mi történik a Föld túlsó oldalán? Fejjel lefelé is van élet?

Képek

Linkblog

Friss topikok

• Vikivik: Szia, teljesen hasonlo a helyzetunk, ugyanaz a vizum,stb. Roviden csak annyi, hogy mi a HBA-val k... (2010.02.12. 09:43) Pünkösd szigetek - The Whitsundays
  • humanka: Hellóka, én csak most találtam a blogodra, és rögtön ráakadtam erre a bejegyzésre. Kiegészítelek,... (2009.11.23. 12:34) Babavárás és az ausztrál egészségügy
  • rdre: Tuti, hogy szúnyogok csípkednek Benneteket? Az esetleírás bolhára illik... ;-) (2009.03.27. 18:26) Ausztrál szúnyogok
  • kriwi: Itt is mutatják a híradóban az ottani viszonyokat, viszont így a ti bőrőtökön keresztül leírva sok... (2009.02.10. 14:28) Időjárásjelentés
  • rdre: Ismét le a kalappal elo"ttetek! Egy efféle utat, ennyi színes programot meg vadkempinget más még p... (2009.02.10. 11:36) Te waka hi, te waka hi

Naptár

29 30

Pünkösd szigetek - The Whitsundays

2009.11.10. 01:24 Vikivik

Meti már 6 hónapos, így úgy döntöttünk, itt az ideje egy komolyabb kiruccanásnak. Miután felpakoltuk a fél lakást - neki tele lett az egyik legnagyobb bőrönd, mi meg 2 kis kézipoggyászt vittünk – hajnali fél 6-kor elindultunk a közeli buszmegállóba, ahol a reptéri…

Babaszoba

2009.10.27. 00:47 Vikivik

A kisebb hálószobánkat vendégeinknek tartottuk fenn eddig, meg azt terveztük, hogy majd a Metit költöztetjük át, ha jobb lesz az idő és már nem kell fűteni. Meg amúgyis ajánlott a babával aludni 6 hónapos koráig, szóval az a szoba eléggé elhagyatott volt a szürke…

Gruner

2009.09.10. 02:44 Vikivik

Kedden, amikor sétálni szoktunk menni a Metivel, nyakunkba vettük a várost és elindultunk az Acland street-re, St Kildara. A célállomás a “Gruner Butcher” volt, a híres magyar hentes Melbourne-ben. Nem volt közel, de messze sem. Bevásároltunk, vettünk: füstölt kolbászt…

Szólj hozzá!

Babavárás és az ausztrál egészségügy

2009.08.03. 02:32 Vikivik

Nem ok nélkül gondolhatnám azt, hogy már nem sokan olvassátok a blogunkat, mivel jópár hónap eltelt az utolsó újzélandi élménybeszámoló óta...most igyekszem egy hosszabb bejegyzéssel színesíteni a korábbi írásainkat, ami az ausztrál egészségügyi rendszert hivatott bemutatni…

4 komment

Ausztrál szúnyogok

2009.03.23. 04:01 Vikivik

Lassan itt vagyunk egy éve már, de most szembesültünk azzal, hogy itt még a szúnyogok is másmilyenek...az ember otthon megszokta, hogy ha éjjel szúnyog van a szobában, azt hallja, mert a kis piszok elkezd zümmögni és meg lehet kezdeni a hajtóvadászatot ellenük. És ha ügyes vagy,…

Te waka hi, te waka hi

2009.01.27. 05:02 Vikivik

Céges előírás, hogy ki kell venni a szabadságot a karácsonyi és újévi időszakban (2,5-3 hét), mivel ekkor bezár a bánya és nincs hol meg kinek csákányozni. Gondoltuk, hogy állapotomra való tekintettel nem megyünk külföldre, hanem jó lesz nekünk országon belül is, mondjuk…

El is költöztünk...

2008.12.09. 06:02 Vikivik

A flat hunting mission még szeptemberben kezdődött. A kiváltó okok, ami miatt úgy döntöttünk, hogy másik lakás után nézünk a következők voltak (nem feltétlenül prioritási sorrendben):·         Az ingatlanpiaci árak csökkenéséből…

2008.11.29. 10:38 Vikivik

Igen sok idő eltelt azóta, mióta utoljára írtunk. Utólag is elnézést kérek mindenkitől, aki szorgosan nézegette blogunkat és sosem talált semmi újat. Igyekszem ezentúl sűrűbben frissiteni. Hogy miért nem írtunk? Mert az utóbbi időben nem unatkoztunk: új lakást kerestünk,…

Voltunk nyaralni...

2008.11.29. 10:37 Vikivik

Szeptemberben kitaláltuk, hogy menjünk nyaralni, hiszen tavaly október óta nem voltunk...az már egy teljes év. Idén még a sielést is kihagytuk, készültünk az ausztrál utunkra. Először a terv az volt, hogy Tonga-ra megyünk, egy Csendes óceáni szigetre, ahol lehet bálnákkal úszni.…

4 komment

Pingvin parádé

2008.09.15. 14:14 Vikivik

Hát ez mar egy jópár hétvégéje történt, de gondoltam, pár sort mindenképpen írok a Penguin Parade-ról. Szombaton este elmentünk vacsorázni Dóri barátnőm öccsével, Kristóffal a nepáli étterembe. Krisi Sydneyben volt nyári gyakorlaton egy (két) építészirodánál, és…

Sielos kalandok Victoriaban...

2008.08.01. 15:20 Vikivik

Milka egyik kollegaja, Melissa (Mel) elhivott minket sielni a hetvegere, mivel ok ugyis mennek a noverevel es meg volt 2 hely az autoban. Pentek este indultunk, az uticel kb. 330 km-re van Melbourne-tol, eszakkelet iranyban. A varoska neve: Porepunkah, ahol egy kis egyszeru motelben szalltunk…

Elso latogatonk

2008.08.01. 15:12 Vikivik

Kitalaltuk mar jo elore, hogy mielott Dori visszamegy Magyaroroszagra a nyaron, eljon hozzank Melbourne-be, ugysem annyira tartjak jol a Thomson hazban. De errol majd o mesel nektek. Szoval megvolt az idopont, a repjegy, lelekben felkeszules a kis kiruccanasraJ, azonban kozbejott…

Port Macquarie

2008.07.13. 03:08 Vikivik

Meg csak 3 hete voltam a cegnel, de ugy tunik, egybol lehetosegem volt vilagot latni: megnyertem a NSW-i egyik energiaszolgaltatonal levo projektunkben valo reszvetelt es Port Macquarie-be deportaltak, mostmar masodik hete. A varos Sydney-tol 350 km-re van eszakra, az oceanparton, nyaron nepszeru…

5 komment

Great Ocean Road

2008.06.15. 10:08 Vikivik

Great Ocean Road Múlt hétvége Ausztráliában hosszú hétvége volt, hétfőre esett a királynő hivatalos születésnapja és ez itt munkaszüneti nap:). Hát ha már nincs Pünkösd, se Május elseje, akkor ez már igazán jár... Szombaton elindultunk bérelt autónkkal (jelen…

Nepáli ízek a Chapel Street-en

2008.05.26. 08:33 Vikivik

Tőlünk kb. 15 perc sétára van Gurkham`s nepáli étterme. A földön ültünk szőnyegeken, a személyzet nepáli volt, alacsonyak, mosolygósak és kedvesek. Az étterem hangulata is bájos volt, szőnyegek és képek Katmandu-ról a falon, a színek benn sötét narancssárgásak. Egy 2 fős…

Koreai családi vacsora

2008.05.26. 08:15 Vikivik

A koreai vacsorára Danéknél került sor. Érdekesebb volt talán, mint egy szimpla koreai étterem, hiszen itt azért tisztában kellett (volna:) lenni a koreai alapetikettel. A vacsora több fogásból állt, mindegyiket az ember kedve szerint kóstolhatta, nem volt kötelező…

Címkék: gasztronómiai sokszínűség

Sydneyben

2008.05.26. 08:03 Vikivik

Az elmúlt hétvégét Sydney-ben töltöttük. Én csütörtökön repültem, sajnos a reggeli köd miatt 2 órát késett a gépem, de végülis odaértem és Dóri sem adta fel a várakozást és a későbbi időpontban kijött értem a reptérre. A belföldi reptér érdekes volt, a…

Japán konyha

2008.05.12. 03:00 Vikivik

Nem messze tőlünk van egy japán étterem. Hogy megünnepeljük az első megtetett kilométereket a bérelt jobbkormányos autónkkal, itt vacsoráztunk...amúgy én még nem ettem igazi sushit. Californiai Makit meg Sushi tálat kértünk első körben. A Maki egy pici rizsgurigák,…

Indonéziától Mexikóig

2008.05.02. 08:38 Vikivik

Első nap egy INDONÉZ étteremben ebédeltünk. Milka, mivel az előtte lévő tálakon felkínált húsokból választott, nagy meglepetés nem érte. Azonban a pult felett lévő képeken bemutatott ételek is jól néztek ki, én ezekből választottam. Amit kaptam, az egy óriási tál leves…

Címkék: gasztronómiai sokszínűség

No meg ez is más

2008.05.02. 08:18 Vikivik

A Hungry Jack a Burger King helyi megfelelőjeBYO – Bring your own. Ami annyit jelent, hogy az adott étterembe vihetsz bort, amit elfogyaszthatsz a kért vacsorához. Általában felszámolnak 2-6 AUD közötti díjat a bor hűtésére és felszolgálására.Más íze van a tejnek, egész…

Címkék: érdekességek

Mi minden más itt lenn

2008.04.20. 08:10 Vikivik

Természetesen jobb kormányos autók száguldoznak és másik irányba kell kinézni a zebrán, mint otthon. Itt a fél literes üdítő, mint pl a Coke, 600 ml.A csapban, ha jól megnézitek otthon, a víz mutatóórával megegyező irányban folyik le folyik le. Itt pont fordítva van.A…

Címkék: érdekességek

Saturday, first week

2008.04.19. 08:20 Vikivik

Ma is reggeltől a város jártuk Sharonnal (a relocation agent-ünkkel). Összesen láttunk a két és fél nap alatt kb 10-12 lakást, ezekből 3-4 volt olyan, ami megfelelő árban és állapotban is. Ezekre mind pályáztunk, mert itt pályázni kell, nem elég ha valaki megvillantja a pénzt.…

Na végre itt..

2008.04.17. 07:59 Vikivik

Megérkeztünk:) Az útunk Rómán keresztül Hong Kong, onnan Melbourne-be vezetett. A Cathay Pacific-el repültünk, ami egy hongkongi légitársaság...ebből fakadóan egy picit kicsi volt a hely a gépen a lábaknak, gondolom, hogy a kínaiakra méretezték a helyeket. viszont a kiszolgálás…